ALMINDELIGE FORRETNINGSBETINGELSER MED KUNDEINFORMATIONER

Indhold

  1. Anvendelsesområde
  2. Indgåelse af aftaler
  3. Fortrydelselsesret
  4. Priser og betalingsbetingelser
  5. Leveringsbetingelser
  6. Reklamationsret
  7. Gældende ret og værneting
  8. Alternativ tvistbilæggelse

1) Anvendelsesområde

1.1 De foreliggende forretningsbetingelser for Mando Merz (efterfølgende “sælger”) finder anvendelse ved alle aftaler, som en forbruger eller forretningsdrivende (efterfølgende “kunde”) indgår med sælger omkring de varer, som sælger tilbyder i sin onlineshop. Hermed fraskrives kundens ret til at inddrage egne betingelser, medmindre andet er aftalt.

1.2 Ved forbruger forstås i disse almindelige forretningsbetingelser enhver fysisk person, som hovedsagelig handler uden for sit erhverv. Ved erhvervsdrivende forstås i disse almindelige forretningsbetingelser en fysisk eller juridisk person eller et personselskab med retsevne, der i forbindelse med afslutningen af en retshandel handler inden for sit erhverv.

1.3 Disse almindelige forretningsbetingelser finder tilsvarende anvendelse for kontrakter om levering af fysiske databærere, der udelukkende fungerer som bærere af digitalt indhold, medmindre andet er aftalt. Digitalt indhold er iht. disse almindelige forretningsbetingelser data, der oprettes og gøres tilgængelige i digital form.

2) Indgåelse af aftaler

2.1 De produktbeskrivelser, som fremgår af sælgers onlineshop, udgør ingen bindende tilbud fra sælgers side, men tilsigter derimod, at kunden afgiver et bindende tilbud.

2.2 Kunden kan afgive tilbuddet via den onlinebestillingsformular, som findes i sælgers onlineshop. Når kunden – efter at have lagt de udvalgte varer og/eller ydelser i den virtuelle indkøbskurv og gennemført den elektroniske bestillingsproces – klikker på den knap, der afslutter bestillingsprocessen, afgiver vedkommende et juridisk bindende aftaletilbud på de varer og/eller ydelser, der ligger i indkøbskurven.

2.3 Sælger kan acceptere kundens tilbud inden for fem dage

  • ved at sende en skriftlig ordrebekræftelse eller en ordrebekræftelse i tekstform (fax eller e-mail) til kunden, idet tidspunktet, hvor ordrebekræftelsen ankommer hos kunden, er afgørende, eller
  • ved at levere den bestilte vare til kunden, idet tidspunktet, hvor varen leveres hos kunden, er afgørende, eller
  • ved at opfordre kunden til betaling efter vedkommendes ordreafgivelse.

Såfremt flere af ovennævnte alternativer tilbydes, anses aftalen for at være indgået på det tidspunkt, hvor det første af de respektive alternativer gennemføres. Hvis sælger ikke accepterer kundens tilbud inden for den førnævnte frist, anses tilbuddet for afslået, og kunden er derved ikke længere bundet af sin viljeserklæring.

2.4 Fristen for accept af tilbuddet regnes fra den dag, hvor kunden afgiver sit tilbud, og udløber ved udgangen af det femte døgn efter dagen, hvor kunden afgav sit tilbud.

2.5 Ved afgivelse af tilbud via sælgers onlinebestillingsformular gemmes aftalens ordlyd af sælger, som efter kundes bestilling sender den til kunden i tekstform (f.eks. e-mail, fax eller brev) sammen med de foreliggende almindelige forretningsbetingelser. Dog kan kunden efter afsendelsen af sin bestilling ikke længere downloade aftaleteksten fra sælgers hjemmeside .

2.6 Så længe kunden endnu ikke har afgivet en bindende bestilling via sælgers onlinebestillingsformular, kan vedkommende løbende korrigere de indtastede oplysninger ved sædvanlig anvendelse af tastatur og mus. Forud for den bindende bestilling vises alle indtastede oplysninger desuden i et ekstra vindue, hvori kunden skal bekræfte rigtigheden af de indtastede oplysninger og hvor vedkommende igen har mulighed for at korrigere oplysningerne ved sædvanlig anvendelse af tastatur og mus.

2.7 Aftalen kan indgås på dansk eller tysk.

3) Fortrydelselsesret

3.1 Forbrugeren har som udgangspunkt fortrydelsesret.

3.2 Nærmere oplysninger om fortrydelsesretten findes i sælgerens sælgers vejledning om fortrydelsesret.

4) Priser og betalingsbetingelser

4.1 Medmindre andet fremgår af sælgers produktbeskrivelse, svarer de angivne priser til de samlede priser inklusive moms. Eventuelle yderligere leverings- og forsendelsesomkostninger oplyses særskilt i pågældende produktbeskrivelse.

4.2 Kunden har forskellige betalingsmuligheder, som fremgår af sælgers onlineshop. Betaling vil først blive trukket på din konto, når den fysiske vare afsendes eller det virtuelle produkt er oprettet med mindre andet er aftalt eller fremgår af din ordre.

4.3 Ved betaling med en af de af PayPal tilbudte betalingsmåder foretages betalingsafviklingen via betalingsformidleren PayPal (Europe) S.à r.l. et Cie, S.C.A., 22-24 Boulevard Royal, L-2449 Luxembourg (i det følgende: “PayPal”), under anvendelse af PayPals brugsbetingelser, der kan ses på https://www.paypal.com/de/webapps/mpp/ua/useragreement-full eller – såfremt kunden ikke har en PayPal-konto – under anvendelse af betingelserne for betaling uden PayPal-konto, der kan ses på
https://www.paypal.com/dk/webapps/mpp/ua/privacy-full?locale.x=da_DK

5) Leveringsbetingelser

5.1 Leveringen af varer sker som forsendelse til den af kunden anførte leveringsadresse, medmindre andet er aftalt. Ved en bestilling via sælgers online-bestillingsformular gælder den adresse, der er anført i online-bestillingsformularen. Dette gælder ikke ved betaling med PayPal, idet det er den adresse, som kunden har opgivet på tidspunktet for betalingen med PayPal, der er gældende.

5.2 Hvis varen afleveres af PostNord, så sender PostNord en SMS til kunden med besked om, hvor varen er blevet afleveret.

5.3 Hvis transportvirksomheden sender varen tilbage til sælger, fordi det ikke var muligt at aflevere den til kunden, afholder kunden de omkostninger, der er forbundet med den mislykkede forsendelse. Dette gælder ikke, hvis kunden udøver sin fortrydelsesret retmæssigt, hvis den omstændighed, der førte til den manglende mulighed for levering, ikke kan lægges ham til last, eller hvis han midlertidigt var forhindret i at modtage leveringen, medmindre sælger havde underrettet ham om leveringen en passende tid i forvejen.

5.4 Ved varer, der er leveret med forsendelse, sker levering „til kantsten”, dvs. til den kantsten, der er nærmest leveringsadressen, hvis der i sælgers information om forsendelse i webshoppen ikke er anført andet, eller hvis der ikke er truffet en anden aftale.

5.5 Selvafhentning tilbydes ikke

5.6 Leveringstiden for din ordre er 2-7.

6) Reklamationsret

Der gives 2 års reklamationsret på produkter i henhold til den danske købelov. Reklamationsretten gælder for alle fejl i software, materiale og fabrikation. Reklamation vedr. fejl og mangler skal meddeles til Mando Merz i rimelig tid efter varens modtagelse. 
Her anses max. to måneder som rimelig tid, med mindre andet er aftalt.
Vi refunderer rimelige fragtomkostninger. Reklamationen frafalder ved forkert eller ualmindelig betjening af produktet. Mando Merz dækker returneringsomkostningerne i rimeligt omfang.

Ved returnering kontaktes virksomheden:

Mando Merz

GGAMES

Untere Widdum 17

72364 Obernheim

Germany

TLF: +45 80254214

 

Reklamationer modtages ikke hvis disse er sendt på efterkrav.

7) Gældende ret og værneting

7.1 Hvis kunden handler som forbruger jævnfør pkt. 1.2, er samtlige retsforhold for parterne underlagt loven i det land, i hvilket kunden har sit sædvanlige opholdssted, og anvendelsen af FN-konventionen om aftaler om internationale købfinder ingen anvendelse. Værneting for alle tvister i forbindelse med nærværende aftale er dermed udelukkende kundens bopæl.

7.2 Hvis kunden handler som erhvervsdrivende jævnfør pkt. 1.2, er samtlige retsforhold for parterne underlagt loven i det land, i hvilket sælger har sit sædvanligeforretningssted, og anvendelsen af FN-konventionen om aftaler om internationale købfinder ingen anvendelse. Værneting for alle tvister i forbindelse med nærværende aftale er dermed udelukkende sælgers forretningssted.

8) Alternativ tvistbilæggelse

8.1 Europa- kommissionen har via en platform på internettet åbnet mulighed for onlinetvistbilæggelse: https://ec.europa.eu/consumers/odr.

Denne platform giver oplysning om onlinetvistbilæggelse i forbindelse med tvister på forbrugsområdet ved online købs- og tjenesteydelseskontrakter”.

8.2 Sælger er ikke forpligtet til og heller ikke beredt til at deltage i en tvistløsningsprocedure, der forestås af et tvistløsningsorgan.